Så var det denne kroppen min da

Jeg og kroppen min går way back. Den har funnet seg i masse på grunn av meg, og jeg har funnet meg i mye på grunn av den.
Frem til jeg var i begynnelsen av 20-årene var jeg ufrivillig veldig undervektig. Kiloene har kommet sigende siden den gang, og nå må jeg være påpasselig med hva jeg spiser for at det ikke skal skli helt ut. Sett tilbake på de siste årene har det pågått en mild form for jojo-slanking, der vekten stadig har variert med opptil ti kilo.
Nå vil jeg finne idealvekten og formen, og hva er vel mer motiverende enn bryllup? En dag med bare meg – meg – meg! meg og Johnny i fokus?

Jeg trener på Elixia jevnt og trutt. Ikke hardt og voldsomt, men 3-4 ganger i uken og passe forsiktig. Nok til at jeg blir litt sliten, men ikke nok til at jeg sliter meg ut. Dersom jeg enkelte dager ikke er fornøyd med egen innsats stikker jeg magen litt ut og vagger videre til neste apparat for å simulere en graviditet. Da tenker sikkert de andre at jeg må ta det litt med ro, og at jeg er tapper som i det hele tatt trener, tenker jeg. Litt enkel manipulering må være lov.

Det er forøvrig en smal sak for meg å simulere graviditet. Mitt største problem med kroppen er magefettet. Jeg er helt fornøyd med armer og ben, men har uforholdsmessig mye fett lagret på midten. Jeg er uansett relativt slank, og vet at det skal lite til å bli fornøyd. For meg er utfordringen å holde det sånn.
Jeg er ganske snill med kroppen min. Jeg trener, som sagt. Jeg verken røyker eller drikker alkohol, og jeg spiser ofte kylling eller fisk til middag.
Min last er snop. Periodeflink og holder meg til et minimum i helger. Så sklir det litt ut, og litt mer helt til jeg er på sjokokjøret igjen. Jeg har også erfart at kroppen min har det best på lavkarbo, og det er lite uforenlig med all pastaen, risen og snacksen jeg spiser. Argh.

Nok en gang skal jeg ta grep, etter at jeg ikke fikk på meg favorittjeansen i helgen. Og nok en gang har jeg DE BESTE INTENSJONER! Hører dere?
Redningen denne gangen er en iPhone-applikasjon. Der skal all fysisk aktivitet og alt matinntak logges (ja, alt som smugspises også), og den beregner hvordan jeg ligger an kalorimessig. ShapeUp heter den, og virker svært lovende. Ihvertfall det halve døgnet jeg har testen den ut. Høhøhø.

Andre tiltak som vurderes fortløpende er selvfølgelig fettsuging, brystforstørrelse (Nå kan man faktisk flytte fett fra mage til pupper. Er ikke det fantastisk, så vet ikke jeg.) og tarmskylling. Eller no’ sånt.

(Men en ting skal jeg love dere. Jeg lover dere at dette aldri skal bli en slankeblogg.)

16 Responses to “Så var det denne kroppen min da”


  1. 1 raglan september 14, 2010, kl. 6:19 pm

    Gå for tarmskylling. 🙂

  2. 2 Linda september 14, 2010, kl. 7:36 pm

    Ja, vi bør kanskje seile under mottoet «Alt skal prøves!»?

  3. 3 Avil september 15, 2010, kl. 8:45 pm

    Eg har løpt i dag igjen. 4 km utan stans. Eg går ut frå at eg skal ha korallfarga sateng på meg, og det krever i grunnen den finaste kroppen ein kan oppdrive for mine gener, om det ikkje skal bli direkte deprimerande.

    Så eg er med.

  4. 7 Hysa september 18, 2010, kl. 1:51 pm

    Jeg synes det er urettferdig at dette ikke skal bli en slankeblogg. Skal jeg liksom ikke få pese noen nå lenger?

    Jeg bare spør…

  5. 9 Hysa september 18, 2010, kl. 4:18 pm

    Herregud, Avil. Jogging er så 09. Nå er det zumba og piloxing som gjelder. ingenting annet som forbrenner kalorier og gir muskler. Jeg tror det er egge-dietten som er en hit på matfronten. To egg pr dag. Gir visst massivt vekt-tap i løpet av to uker.

    • 10 Linda september 18, 2010, kl. 4:25 pm

      Jeg får vel nesten ansette deg som persånlig coach frem til den store dagen, Hysa. Jeg ser ingen annen utvei. Forhåndsbetaling eller bonusoppnåelse kalkulert utifra antall kilo vekttap?

  6. 11 Hysa september 19, 2010, kl. 10:38 am

    Bonusoppnåelse.
    (Ta deg tid til noen ekstra minutter på tredemøllen, ellipsemaskinen, sykkelen eller hva du trener på, ved hver økt. Prøv å kjøre en vektøvelse hver gang du er innom, med så tunge vekter at du bare klarer 8 repetisjoner X tre sett. *dagens stalltips*)

    Mat-delen har jeg virkelig, virkelig ikke peiling på. Jeg vet at man blir skinny av livskriser, men nå skal du heldigvis ikke ha det, da.

  7. 12 Linda september 19, 2010, kl. 4:37 pm

    Livskriser er big no-no-no nå.

    Sånn ellers er ditt ord min lov nå. Min kropp er i dine hender. IKKE bokstavelig talt.

  8. 13 turkis september 29, 2010, kl. 5:35 pm

    Jeg foreslår tarmkylling foran både kylling og tarmskylling.

  9. 14 Linda september 29, 2010, kl. 8:25 pm

    Du snakker av dyrekjøpt erfaring, eller?

  10. 15 Monika Solvig september 30, 2010, kl. 1:37 pm

    Nei, jeg er ikke så glad i kylling i grisetarm. Plutselig innser jeg at jeg har anbefalt deg kyllingpølser. Tarmkylling hørtes litt kulere ut.

  11. 16 Linda september 30, 2010, kl. 6:06 pm

    Jeg skal ha pølsefest på søndag. Skal jeg gå for 30 tarmkyllinger i lompe isteden for den tradisjonelle wieneren?


Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s




Linda twitrer

Feil: Twitter svarte ikke. Vennligst vent noen minutter og last denne siden på nytt.

Oppgi din e-postadresse, og du får beskjed om nye innlegg.

Bli med blant 811 andre følgere

Hyggelig at noen stikker innom!

  • 65 957 besøk siden august '10

Bloggurat

Bloggurat

%d bloggere liker dette: