Kristine AKA forloveren

«Som din forlovede vil jeg bare si at…», sa Kristine en dag. Jeg måtte pent og forsiktig fortelle henne at det er FORLOVER jeg har bedt henne om å være, og at jeg på ingen måte har noen intensjoner om å gifte meg med henne. Sånn ellers er hun veldig flink med ord.

Forloveren min har til og med pressebilder. Dette og mange andre fine er tatt av Paal Audestad.

Kristine snakker den deiligste storamål-dialekten. Hun er psykolog, men det er ikke derfor jeg har valgt å ha henne i nærheten på Den Store Dagen. Hun er morsom, smart, ofte med DE BESTE intensjoner, passe uhøytidelig, passe seriøs, uovertruffen på å ta imot betroelser, nyansert, og kort fortalt en aldeles perfekt venninne for meg. Jeg har tidligere blogget om henne her. Dessverre bor hun alt for langt unna, men innimellom kommer hun på overnatting og vi sitter under pledd, drikker rar te og snakker filterløst.

Kristine har fått med seg sagaen om Linda & Johnny fra the very beginning, og har funnet seg i ikke rent lite Johnnysnakk fra meg. Tapre sjel. Ikke nok med at hun psykolog, men hun er også forfatter. Med disse to tingene som utgangspunkt trodde jeg at jeg lå godt an til å skrive tidenes mest perfekte julekort til Johnnyboy da vi hadde datet et års tid. Han skulle tilbringe julaften med sin slekt som jeg enda ikke hadde truffet. Fra meg skulle han få et klesplagg og billetter til Dylan-konsert. Isteden for å legge ved billettene, skulle jeg skrive et søtt kort og legge oppå plagget inni pakken. For at hans slekt skulle bli ekstra nysgjerrige på meg måtte dette kortet vært fiffig, og hva var vel mer på sin plass en konsulentutalelse fra en forfatter slæsh psykolog? Vi satte oss ned ved gaveinnpakningsbordet og tok oppgaven med stort alvor. 4 timer, 8 kopper te, ca 20 sigaretter og 23 røverhistorier senere var vi segneferdige av trøtthet og det var på høy tid å pakke inn kortet. Det manglet kanskje litt snert:

Til Johnny.
Resten av gaven er billetter til Bob Dylan-konserten.
God jul.
Klem fra Linda.

Men det var en fin kveld.

Kristine blogger under nicket Avil, og bloggen finner dere her.

3 Svar to “Kristine AKA forloveren”


  1. 1 Avil oktober 10, 2010, kl. 1:55 pm

    Men det var eit kort som han ikkje KUNNE misforstå eller tolke på NOKON som helst måte som var uønska av avsendar!

    *rørt*

  2. 2 Linda oktober 10, 2010, kl. 2:08 pm

    For alt vi vet så kan det være at nettopp dette kortet gjorde utslaget. Kanskje det er rett og slett pga dét kortet at jeg skal gifte meg?

  3. 3 Avil oktober 12, 2010, kl. 6:37 pm

    Det skal me ikkje sjå bort frå.


Legg igjen en kommentar




Oppgi din e-postadresse, og du får beskjed om nye innlegg.

Bli med blant 811 andre abonnenter

Hyggelig at noen stikker innom!

  • 66 518 besøk siden august '10

Bloggurat

Bloggurat